Gelin, butik maÄŸaza tasarımında dikkat etmeniz gereken noktalara birlikte göz atalım!
Görsel tasarım, bir maÄŸazaya gelen müÅŸterilerin dikkat edecekleri ilk ÅŸey olduÄŸundan dolayı son derece önemlidir. Zengin, dikkat çekici ve satışı yapılan ürünlerle uyumlu konseptte tasarlanmış bir butik maÄŸaza; müÅŸterileri görsel açıdan doyururken sunulan markalar için de olumlu bir imaj yaratacaktır. Biz de yeni bir maÄŸaza açacak ya da maÄŸaza tasarımlarını yenileyecek olanlar için hazırladığımız bu yazıda, butik maÄŸaza tasarımı yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiÄŸini sizin için inceledik.
Gelin, butik maÄŸaza tasarımında dikkat etmeniz gereken noktalara birlikte göz atalım…
Işık ve Renk Tercihi
Işık ve renk seçimlerinin satışı yapılan ürünler ile uyumlu olacak ÅŸekilde yapılması, butik maÄŸazacılıkta iç dekorasyon yaparken dikkate alınması gereken en önemli noktalardan biridir. Ürünlerin sunulduÄŸu alanda ürünlerle aynı ya da yakın renklerde tasarlanmış duvar, dekor gibi öÄŸeler, ürünlerinizin müÅŸterilerin dikkatini çekmesini zorlaÅŸtırır. Bu nedenle bu tip alanlarda ürün kataloÄŸundan farklı, sade ama etkileyici renkler tercih etmelisiniz. Ayrıca maÄŸazanızın ön plana çıkarmak istediÄŸiniz alanlarını ona göre doÄŸru ÅŸekilde aydınlatmalı, abartılı ve keskin ışıklandırmalardan ise kaçınmalısınız.
Vitrin Tasarımı
MaÄŸaza vitrini, ürünlerinizin reklam alanıdır. Bu alanı efektif bir ÅŸekilde deÄŸerlendirebilmek için doÄŸru teÅŸhir ekipmanları ve etkili aydınlatmalar ile güçlendirmeli, düzenli ve uyumlu bir görünüm ortaya çıkarmalı ve müÅŸterilerin dikkatini çekebilmelisiniz. Vitrinlerinizi butik maÄŸazanızın iç dekorasyonuyla uyumlu olarak tasarlamalı, farklı sezonlara ve özel günlere uygun yenilikçi teÅŸhir alanları hazırlamalı ve vitrinde sergilediÄŸiniz ürünleri hedef kitleyi kolayca yakalayacak popüler parçalar arasından seçmelisiniz.
Ürün Sunumu
Butik maÄŸazalarda satışı yapılan ürünlerin kategorilere ayrılarak, ideal sunum ekipmanlarıyla kolayca ulaşılabilir ve incelenebilir biçimde sergilenmesi de maÄŸaza tasarımında önemli bir yere sahiptir. AlışveriÅŸini kısa sürede tamamlama beklentisinde olan müÅŸteriler için ürünler alt giyim, üst giyim, iç giyim, elbise, aksesuar gibi kategorilere ayrılmalı ve birbirini tamamlayıcı ürünler yan yana ya da yakın mesafelerde bulunmalıdır. Gömlek, elbise, etek ve benzeri ürünler müÅŸterilere üzerindeki ayrıntıları fark etmeyi kolaylaÅŸtıracak askılı ekipmanlarda ya da mankenler üzerinde teÅŸhir edilmeli; t-shirt, pantolon, kazak gibi ürünler ile aksesuarlar ise müÅŸterilerin pratik bir ÅŸekilde incelemesini saÄŸlayacak stant ya da raflarda sergilenmelidir.
Ekipman Seçimi
Raf sistemleri ile teÅŸhir ekipmanları, genelde kısıtlı bir alana sahip olan butik maÄŸazalarda estetik bir düzen yaratmanın yanı sıra müÅŸterilerinize kolay bir alışveriÅŸ sunmanın da anahtarlarındandır. Butik maÄŸaza tasarımınıza hâkim renkler ve belirlediÄŸiniz düzene uygun olarak seçeceÄŸiniz cam ya da ahÅŸap malzemeden üretilmiÅŸ raf sistemleri; ürünlerinizi müÅŸterileriniz için düzenli ve dikkat çekici ÅŸekilde sergilemenize yardımcı olur. Bunların dışında orta stantlar, ayaklı elbise askıları, sehpalar gibi teÅŸhir ekipmanları ve pek çok ürünü bir arada sunmanızı saÄŸlayacak ürün mankenleri yardımıyla da satışını yaptığınız ürünleri etkili bir biçimde müÅŸterilerinize ulaÅŸtırabilirsiniz.
Son olarak, Eurometall’den, butik maÄŸaza tasarımınızı yaparken deÄŸerlendirebileceÄŸiniz birkaç ürün önerisi:
-
TeÅŸhir Sepetleri
-
Butik Teşhir Aksesuarları
-
Tel Askı Çubukları
-
Butik Teşhir Standları
-
Ürün Mankenleri