Dijital Pazarlamanın 4 Altın Kuralı

Büyümek veya varlığını sürdürebilmek için hiçbir markanın dijital dünyaya kayıtsız kalamadığı günümüzde dijital pazarlama, her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu durum markaları dijital sahada ne gibi çalışmalar yapılabileceğini, nasıl verim alınabileceğini ve bunların nasıl sürdürülebileceğini araştırmaya itiyor. Eğer siz de bu sorulara yanıt arıyorsanız, bu yazımızda yer verdiğimiz altın kurallara göz atabilirsiniz.

Büyümek veya varlığını sürdürebilmek için hiçbir markanın dijital dünyaya kayıtsız kalamadığı günümüzde dijital pazarlama, her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu durum markaları dijital sahada ne gibi çalışmalar yapılabileceÄŸini, nasıl verim alınabileceÄŸini ve bunların nasıl sürdürülebileceÄŸini araÅŸtırmaya itiyor. EÄŸer siz de bu sorulara yanıt arıyorsanız, bu yazımızda yer verdiÄŸimiz altın kurallara göz atabilirsiniz. 
 

Kurumsal Kimlik OluÅŸturmak


Marka bilinirliÄŸini saÄŸlamak ve hedef kitlenize doÄŸru bir ÅŸekilde ulaÅŸabilmek için dijital pazarlama alanında atmanız gereken en önemli adımlardan biri kurumsal kimlik oluÅŸturmaktır. Bunun için markanızın pazarlamasını ya da satışını yaptığınız ürün/hizmetlerle arasında bir tutarlılık olması çok önemlidir. Logosundan kullandığınız renklere, ölçüm araçlarından reklamlarınıza kadar her bir noktanın markanızı yansıtması gerekir. Bunlara ek olarak kurumsal kimlik oluÅŸturma sürecinde markanızın özgün ürünler üretmesi ve farklılığıyla ön plana çıkması gerekir.   
 

Uyumlu ve Düzenli Ekip Çalışması


Dijital pazarlama, farklı uzmanlık alanlarının bir araya gelip ortak bir paydada buluÅŸması ve birbirleriyle uyumlu ÅŸekilde çalışmasıyla gerçekleÅŸen bir süreci kapsar. DoÄŸal olarak doÄŸru kiÅŸilerle düzenli bir ÅŸekilde yapılan ekip çalışması, dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından biridir. Sadece en büyük parçadan en küçük parçaya kadar herkesin dahil olduÄŸu ve kendi uzmanlık alanları doÄŸrultusunda fikir verdiÄŸi ekip çalışmaları ile etkili bir dijital pazarlama yürütmek mümkün olabilir.   
 

Ölçüm Araçlarına Yatırım Yapmak
 

Geleneksel pazarlamadan farklı olarak kullanıcıların her bir adımının ölçümlenebildiÄŸi dijital pazarlamada, farklı amaçlara yönelik geliÅŸtirilen araçlarla kolayca ölçüm yapmak mümkündür. Markanızın hedef kitlenize daha hızlı ulaÅŸmasını saÄŸlamak amacıyla Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmaları yapabilir, sosyal medya aÄŸlarında etkin olabilir, reklam kampanyaları düzenleyebilir ve e-mail pazarlamaya ağırlık verebilirsiniz. Böylece dönüÅŸüm sürecini etkili bir ÅŸekilde takip edebilir ve müdahalede bulunabilirsiniz.
 

Geri Bildirim Almak
 

Dijital pazarlamasını yaptığınız ürün ve hizmetlerden alacağınız olumlu veya olumsuz geri bildirimler hem sizin daha iyi ürünler ortaya koymanızda hem de müÅŸteri sadakati yaratmanızda önemli bir rol oynar. Kullanıcıların memnun kaldıkları noktaları geliÅŸtirip memnun olmadıklarını deÄŸiÅŸtirmek için bir fırsat olarak deÄŸerlendirebileceÄŸiniz geri bildirimleri; stratejinize uygun ÅŸekilde e-posta yoluyla, ürün yorumlarıyla ya da anketlerle alabilirsiniz. Satış sırasında veya sonrasında kullanabileceÄŸiniz bu yöntemler sayesinde müÅŸterilerinizin görüÅŸlerine deÄŸer verdiÄŸinizi ve onları unutmadığınızı göstererek markanıza olan baÄŸlılıklarını da pekiÅŸtirmiÅŸ olursunuz.